20. januar 2015

Bukse i hui og hast

Et annet prosjekt fra i sommer/høst ble avlevert i hui og hast og nesten uten å bli dokumentert først. Det var en fellesgave til et medlem i strikkeklubben vi har på jobb. Vi satte sammen et antrekk og alle strikket et eller flere plagg hver, i samme garntype. Jeg valgte ei bukse fra heftet Babystrik på pinde 3, og den satser jeg på blir et mye brukt plagg nå i vinter. Allerede har det tikket inn bilde av buksa i bruk, det er stas! :)


En googlerunde før start gjorde meg oppmerksom på ideen om å strikke inn hullrad øverst, og det er jeg glad for at jeg gjorde. Nå sitter buksa fint på, selv i aktive perioder!


Ved å strikke ovenfra og ned var det lett å tilpasse størrelsen etter garnmengden, så her hadde jeg knapt en meter igjen etter avfelling - sånt liker vi! Særlig når jeg oppdaget underveis at jeg ikke lengre er så begeistret for å strikke med Lanett. Jeg synes det var klamt og knirkete, men sluttresultatet ble heldigvis ikke påvirket av det.

Mønster: Bukser fra heftet Babystrik på pinde 3
Garn: Lanett babyull, 150 g
Størrelse: 6 mnd
Pinner: nr. 2,5 og 3


post signature

8 kommentarer:

  1. Så fin og praktisk presang! Kjekt at buksa er så høy på livet. Fin passform, synes jeg!

    God tirsdag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så veldig god ut, og kul farge :)

    SvarSlett
  3. Så fin gave og artig måte og dele ut hver sin del og sammen skape et sett :)

    SvarSlett
  4. For en god ide om å bruke samme garn til et sett, slik at de ulike tingene henger sammen. Flott bukse!

    SvarSlett
  5. Det var ei fin og praktisk gåve som heilt sikkert blir mykje brukt :)

    SvarSlett
  6. Kjempe skjønn og praktisk bukse.

    SvarSlett
  7. Flott bukse! Og ja, hullrad og snor er gull!:)
    Heldig mottaker som får så fint sett:)

    SvarSlett
  8. Alltid praktisk med slike bukser! Fin ble den og moromt med strikkesamarbeid!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)