22. august 2013

Pliktstrikk


Jeg har litt strikketørke for tiden. Er ferdig med alle pågående prosjekter og har ingen store planer for høsten og vinteren. Nja, sånn rent bortsett fra et par votter til min kjære, men de ligger tynt an for opprekking, tror jeg... 

Det er mye fint der ute som kan strikkes, men jeg kommer bare ikke helt i gang, kjenner jeg. Mange myke og fristende garnnøster har jeg også på lur, men det er ikke noe spesielt som roper på meg verken herfra eller derfra. Ei heller noen nære eller fjerne som peker seg ut som den ultimate mottakeren av hva-det-måtte-være. For et luksusproblem, tenker du? Yes, I know!


Løsningen? Kopptuer. Også kalt pliktstrikk. Nødvendighet i hus og hjem, ikke særlig festlig å holde på med, men det funker. Dessuten trengtes det en oppgradering på kopptuefronten her i huset. 

Jeg tror egentlig at jeg bare går på vent, kanskje fordi det hvert øyeblikk dukker opp en oppskrift som jeg bare MÅ strikke? Innen den tid har jeg heeeelt sikkert begynt på noe annet, og har fått hodet fullt av jule- og bursdagsgaveideer, og jeg ender vel opp med en hektisk strikkehøst. I så fall er det helt ok ;)

Mønster: Paristua
Garn: Drops Paris, 50 g
Størrelse: ca 25*25 cm? Meeeget tøyelig i alle retninger
Pinner: nr. 4

post signature

7 kommentarer:

  1. Har nettopp fått en bunke hemmestrikkede kjøkkenkluter, og de er helt topp - bra hvileprosjekt :)

    SvarSlett
  2. Hehe, så dette var den "tungstrikkede" kluten du henviste til ;) Godt å ha den overstått! Dukker sikkert plutselig opp noe mye mere lystbetont regner jeg med :)

    SvarSlett
  3. Synes kopptuer er helt perfekt pausestrikk! Og hvilestrikk mellom prosjekter. Jeg er helt sikker på at det dukker opp et mer interessant prosjekt snart! Særlig nå når høsten er rett rundt hjørnet, med kjøligere vær og mørkere kvelder!

    God hekg! :)

    SvarSlett
  4. Hm, kjenner følelsen, litt bekymringsfullt mens det står på, men det går jo over vet du! ;-)

    Kluter er fornuftig og enkelt!
    God helg!

    SvarSlett
  5. Kjøkkenkluter er alltid et must! Jeg sitter stadig med en selv i 'påvente av noe bedre å strikke' ;)

    SvarSlett
  6. Hei du :) Her må æ jo bare benytte sjansen :pkom over 3 strikkehefter på antikkbutikk i Danmark pluss at æ har bestilt boka guttestrikk. Låne villig ut. Veldig mulig at favorittgusønnen din har noen julegaveønsker fra sistnevnte. Bare nevner altså :p Stor klem.

    SvarSlett
  7. Åh de er sååå gode men sååå kjedelige å strikke, men godt me alt som e gjort ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)