9. juli 2012

Siklesmekke i bomull


Usle 15 gram bomull og slett ikke mye strikketid en fin kombinasjon. Resultatet ble en siklesmekke på null komma niks! Smekken kan selvfølgelig brukes av småfolk som ikke sikler da den også er fin som tilbehør til et antrekk. Smekker i 100 % bomull tåler vask på 60 grader, det er praktisk! Jeg har lenge lett etter en oppskrift på denne typen siklesmekker, liker fasongen så godt, så jeg ble så glad da jeg oppdaget dette mønsteret hos Jannike, som har oversatt mønsteret til norsk. Denne blir det nok flere av - kanskje i ull også, som er praktisk for de som sikler mye og som dermed blir våt gjennom.


Jeg valgte å ha knappeløsning i stedet for borrelås, og strikket inn en ekstra knapp bak for å kunne justere på størrelsen. I tillegg pyntet jeg med en monsterknapp foran. Ypperlig strikk for å få bukt med restegarnet, dette bidrar fint til mitt prosjekt slanke-bomullslageret, samtidig som det blir en fin gave til en liten kjekkas. Jeg har fortsatt litt garn igjen, så det aner meg at det kan bli bomullspads av det. Ingen dum plan, jeg er nemlig superfornøyd med mine pastellfargede herligheter!

Mønster: Siklesmekke (ravelry-link)
Garn: Pickles Baby Organic Cotton, 15 g
Størrelse: 9-12 mnd kanskje?
Pinner: nr. 3,5

post signature

5 kommentarer:

  1. Kjempesøt og perfekt til restegarn, takk for tips og link :)

    SvarSlett
  2. Så søt, og lurt!
    Du er flink til å få bukt med restegarnet ditt :)

    SvarSlett
  3. Disse har laget flere av selv, og de har blitt mye brukt! Helt geniale for å bruke opp restegarn, hvertfall,både ull og bomull!

    SvarSlett
  4. Da jeg nå har to små tantebarn kan dette prosjektet bli aktuelt. Elsker den nonstoptrøyen i ditt forrige innlegg og den står på min liste til tantebarnen. Djevellue til, hmmm. Jeg trur jammen jeg må se hva jeg har i mitt garnlager.
    Ønsker deg en fortsatt fin sommeruke.
    Pernilla

    SvarSlett
  5. For en god ide! Dette må nesten prøves :) Kjempe søt var an :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)