19. april 2012

Vårlige luksuspads


Det er vår og fine pastellfarger tiltaler manges øyne, inkludert mine egne. Jeg nyter synet av herlige bomullspads i lyse farger - det er sukkertøy for øyet! Jeg fikk fart på bomullsrestene mine i dagene før påske, så et par gode venninner har fått disse i gave hos meg. Sammen med en god sminkefjerner, for eksempel den på bildet under, ble dette en fin venninnegave.


Her har jeg strikket med diverse restegarn fra lageret, både fra Søstrene Grene, Stoff og Stil og Sandnes garn. Tykkelsen er så godt som identisk, og med dobbel tråd ble bomullspadsene passe tykke. Jeg har muligens rester nok til enda en ladning, så det er ikke utenkelig at jeg strikker slike til meg selv også.


Når bomullspadsene er så lekre som dette, gjør de seg også som pynt på badet. En liten flettet kurv i naturmateriale er vel den perfekte rammen rundt dem, eventuelt en miniutgave av denne strikkede kurven?


Jeg nevner det igjen: bomullspadsene er strikket av 100 % bomull, vaskes på 60 grader i en vaskepose og kan dermed brukes igjen og igjen.

Mønster: Luksuspads basert på denne oppskriften
Garn: div. rester av bomullsgarn, ca. 24 g
Størrelse: ca. 6*6 cm
Pinner: nr. 3,5

post signature

3 kommentarer:

  1. For en flott gave...
    Miljøvennlig og sikkert mye deiligere å vaske seg med en slike små bomullpads..

    Ha en fortsatt fin uke
    Ann-Charlotte

    SvarSlett
  2. Så flott venninnegave!
    En god ide :)
    - og fargene er nydelige!

    God helg,
    klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)