2. januar 2012

Hello Kitty-sitteunderlag

Plutselig kom juleferien. Og like plutselig kom hverdagen igjen. Og da er det vel på sin plass å ønske dere et godt nytt år og takke for det gamle!

I tiden fremover vil det nok dukke opp noen hjemmeproduserte julegaver. Dette tova sitteunderlaget er først ut. Det ble strikket i høst, men jeg kunne ikke publisere det på bloggen før jul, ettersom det svirret rykter om at mottakerens mor bruker å titte innom her hos meg. Alt hva man ikke vet om sine lesere!


Den stolte eier av dette tova sitteunderlaget er ivrig fan av Hello Kitty, og da Randi inspirerte meg med sitt fine mønster var julegaven til 2 1/2-åringen i boks. Prosjektet ble gjort unna på noen få høstkvelder, og har siden bodd på gjesterommet i påvente av å flytte til den lille frøkna. Noen vil nok tenke at naturhvitt og utendørsbruk på Vestlandet ikke hører sammen, men det går helt fint å vaske sitteunderlaget i vaskemaskinen på ullprogram og lav temperatur hvis det skulle bli skittent. Og om det mot all formodning skulle bli utslitt og trasig, så ville det bare ført til jubel i stua hos strikkeren. Og ny gave til frøkna - det er som kjent lite som er bedre enn velbrukte gaver!

Randi har brukt Cortina i sin oppskrift, men jeg regnet oppskriften om slik at den passet til Fritidsgarn og pinne nr. 5,5. Notatene har jeg liggende, i tilfelle rottefelle! Katta fikk også en selvdiktet sløyfe til pynt, et strikket rektangel som jeg snurpet sammen på midten og sydde fast. Etter toving på 40 grader i maskin, broderte jeg på ansiktet med diverse garnrester.

Mønster: Hello Kitty sitteunderlag
Garn: Fritidsgarn, totalt 172 g
Størrelse: Onesize
Pinner: nr. 5,5

post signature

6 kommentarer:

  1. Så skjønt sitteunderlag! tipper mottakeren ble glad:-)

    Godt nytt år!!!!

    SvarSlett
  2. Supersøt Hello Kitty! Og veldig fin gave å gi :). Dette hadde nok minstenuppa mi elsket, her er det Hello Kitty som gjelder!

    Ja nå var hverdagen her igjen. Egentlig litt godt også da, å komme i rytme igjen etter julens utskeielser.

    Gleder meg til å følge deg i 2012!

    Stor klem ♥

    SvarSlett
  3. Så kult! Det falt nok i smak :)
    Klem

    SvarSlett
  4. Så stilig, et slikt hadde lille tupp elsket!!

    SvarSlett
  5. Kjempefint !
    Tenker mottaker ble glad :)
    Godt nyttår !

    SvarSlett
  6. Ho likte det veldig godt!:-) Alltid stas me gave fra ho gudmor. Og du va dypt savna i jula. Klem fra ho Mina

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)