19. mars 2011

Hils på David!


Dette er David, han er "sønnen" til mitt eldste tantebarn. "Ja, for jeg er jo på en måte pappa'n til David vet du tante". Han er oppkalt etter David Villa og er ikledd fotballklær døgnet rundt. David skal feriere på Rhodos i sommer, og han har stakkar bare dette ene antrekket. Av den grunn ble jeg i dag møtt med følgende sitat: "Tante, du som er så flink til å strikke og sånn - kanskje du kunne strikket noen nye klær til David?"

Tanta smeltet rimelig kjapt, og gleder seg til å ta fatt på oppdraget! Tenk at guttebarn også trenger "dukkeklær", det er jo ren lykke for sånne som meg som liker å strikke småplukk ;) Hmm.. Kanskje den nye boka "Brukt på nytt" kan være til hjelp? Eller kanskje dere herlige der ute i strikke-bloggeland har noen gode tips på lur? David liker sort og rødt, og ønsker seg både bukse, jakke/genser, sokker og en lue.. Ja, for han skal jo komme hjem fra Rhodos også, må vite.

post signature

6 kommentarer:

  1. Så søtt!
    Vi har også to slike typer i hus og 6-åringen ønsker at jeg skal strikke klær til han. Han har også en kosekanin som han ønsker seg klær til. Han ser at lillesøstera får dukkeklær så da vil han også ha til bamsen. Gøy at guttene også vil ha!

    God helg

    SvarSlett
  2. Åååhhh... dåååån! Noe så sjarmerende! Slikt kan man smelte helt av :)

    Herlig prosjekt - kos deg!

    klem

    SvarSlett
  3. Såå hærli! Og et slikt prosjekt passer jo deg helt perfekt:) Jeg har kjøpt garn og mønster på dukkeklær på europris. Garnet var i akryl og jeg betalt hele meg 6 kr per nøste. Fant ut at dukka blir nok varm i akryl:) Det kan kanskje være et tips. Der var mønster på helt sett:) Men det florerer jo av masse fine mønster på dukkeklær:) Lykke til! Spent på å se resultatet:)

    SvarSlett
  4. Så herlig::)) Dette fikser tante!!!!

    Ha en fin neste uke:)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for fin kommentar på Mariusen min ;) Elsker det mønsteret! PRøvde meg på Sandnesgarn sine hjemmesider nå, ser de har lagt om. her er heftet: http://www.sandnesgarn.no/ProductPage.aspx?ProductId=68

    Men de har ikke lagt ut bilde av modell 4, som selvfølgelig er den genseren. Merkelig!

    SvarSlett
  6. Klart du nå må strikke dukkeklær til David!
    Jeg har strikket etter oppskrifter i boka "Strikk koselige klær til dukken" av Målfrid Gausdal. Ellers så finner du sikkert noe på nettet gratis også! Lykke til!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)