17. september 2010

En positiv utfordring

I går sendte jeg av gårde en pakke i posten, en ørliten pakke til noen små i Nepal som trenger varme. For få dager siden utfordret Banglamarie leserne sine til å gi noen en positiv overraskelse. Samtidig reklamerte hun for Nepalteppebloggen, og derfra fikk jeg ideen til hva som skulle bli min positive overraskelse; en lappeteppelapp!

Jeg fant frem noen rester av rent ullgarn og strikket i vei på en lapp som jeg fullførte samme dag og sendte til Banglamaries mamma, som i dag sendte meg en mail og fortalte at hun hadde mottatt lappen. Etter hvert blir den sydd sammen med flere andre lapper og det ferdige teppet blir sendt til sykehuset høyt oppi fjellene i Nepal for å varme nyfødte. Så enkelt, og positivt!! Kanskje flere der ute har rester av ullgarn og ønsker å bidra til å hjelpe? Her kan dere lese mer om prosjektet!


Bildet ville ikke la seg rotere, jeg orker ikke å krangle med det...

Nå har vi akkurat hørt siste bidrag i kveldens X-faktor, og vi er lamslåtte! Den jenta sang bare helt utrolig nydelig! Pjuh, måtte bare si det! God helg alle - her kokes det plommesyltetøy, brødbakemaskinen går og Senkveld har akkurat begynt. Lykke :)

post signature

1 kommentar:

  1. Koselig du hev deg med i nepalteppeprosjektet :o) Flott lapp!!

    Hu jenta i X-faktor var bare helt RÅ!!! :o)

    God helg :o)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)