11. april 2010

Til ei stor lita frøken


Enda et påskeprosjekt er nå klar for fremvisning, denne gangen et perlestrikket pannebånd m/fôr, strikket  av restegarn. Ingen tungvekter det her, med sine knappe 50 g, men varmt er det likevel! Igjen hadde jeg bare noen få cm igjen, helt perfekt! Hekleblomstene  stod mamma for denne gangen, ettersom jeg selv ikke husket hvordan man gjorde det.. Ja, Bente, jeg vet jeg skulle laget flere da jeg holdt på sist ;)

Egentlig hadde jeg tenkt å strikke dette pannebåndet til meg selv, men etter å ha sett igjen Malin, jentungen til mitt søskenbarn, endret jeg planen nokså kjapt. Siden sist hadde frøkna fylt hele 3 år - og da er man stor, må vite. Både bleier, smokk og heldress ble brått forkastet på dagen, så nå kan hun sammenlignes med de store barna, og kun med dem! Derfor tenkte jeg det var på sin plass at frøkna fikk et pannebånd som var likt det som gudmora hennes fikk til bursdagen sin, så nå er det bare å håpe at det falt i smak :)

Mønster: Eget
Garn: Sandnes Mini Alpakka, farge 1053 og 5153
Størrelse: Passer et gjennomsnittlig lite hode
Pinner: 3,5

post signature

2 kommentarer:

  1. Så fiint! Ho lille Malin bi nok vældi gla, d e kjekt å bi stor jeint :) Godt å hør at mine ord ha godt inn..eg har no ordna meg me ei heil bok me sånn små søte blomster i masse forskjellige farga å fasonga. Dein skoilla du ha hatt ja :)

    SvarSlett
  2. Takktakk :) åååh, den skulle æ hatt ja! æ får komme på inspeksjons og opplæringsbesøk en dag ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)