24. januar 2010

Pannebånd for kalde ører



Dette pannebåndet er bare helt genialt! Det er tykt og tett, slik at det varmer godt på kalde ører, særlig på dager med sur vind :) Det er strikket i Sandnes MiniAlpakka på pinne nr. 3,5 og hvis dere tar en titt øverst til høyre eller venstre på bildet, så ser dere at det er strikket glattstrikk inni. Lite trådfesting, det er et kjapt prosjekt og garnet er deilig mykt. Jeg strikket i 2 farger og brukte nøyaktig 50 gram, da er det riktignok tilpasset et lite hode. Enkel logikk og rask hoderegning sier altså at jeg kan strikke et som er identisk uten å gå til innkjøp av mer garn! Til det kan jeg rope høyt hurra, for et sånt vil jeg ha selv :)

4 kommentarer:

  1. Så fint :) E det nytt eller? Kan ikke helt huske å ha sedd det på dæi..

    SvarSlett
  2. Takk :) Det ga æ til ho lilleMarie i bursdagsgave, så det ekke så rart du ikke har sett :) tenkte å strikke til mæi sjøl av restan!

    SvarSlett
  3. Å ho lilleMarie ropte høyt hurra når ho fikk det! :D Du har helt rett, det va skikkelig varmt og godt på øran i sprengkulda!

    SvarSlett
  4. Det va morsomt å høre! :) Håpe det ikke klødde på den sarte huden din - æ ble litt bekymra da æ bynnte å tenke på at du hadde litt sånn kløfnatt :p

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord til meg ♥ Det gjør dagen min ekstra fin :)